بسیج

سال 1392 - حماسه سیاسی حماسه اقتصادی

بسیج

سال 1392 - حماسه سیاسی حماسه اقتصادی

اینجا ایران است

 

 

یوم الله فرا رسید مردمی که 8 ماه خون دل خورده و استخوان در گلو و خار در چشم پای آرمان ها انقلاب خدا ایستاده بودند برای رسیدن به میعادگاه عجله داشتند ساعت به 9:30 نرسیده بود اما میدان آزادی تقریباً پر بود عده ای از امام حسین (ع) به سوی انقلاب و از آنجا به آزادی رسیده بودند عده ای از توحید به آزادی رسیده بودند عده ای از بعثت به آزادی رسیده بودند عده ای هم از ولیعصر (عجه الله تعالی ) به انقلاب و از آنجا به آزادی رسیده بودند، عده ای غسل شهادت کرده بودند گویی 22 بهمن روز انقلاب ها و زمان پوست اندازی و رها شدن از بندهاست ، علی اصغرها را هم آورده بودند تا اخلاصشان در راه خدا را نشان دهند ... 

 

عبور از فتنه خواص برای ملت خدا فصلی جدید همراه با بلوغی در راه کمال بیشتر را رقم زد و اعتقاد مردم را به این جمله راسخ تر کرد:  این مملکت صاحب دارد ! همین...

اینجا ایران است ، خدا اینجاست ، نزدیکتر از حبل الورید... 

اینجا ایران است 

پیام تشکر و قدردانی رهبر انقلاب اسلامی از حضور دهها میلیونی ملتِ

بسم الله الرحمن الرحیم
ملت عظیم الشأن و شگفتی آفرین ایران
خسته مباد گامهای استوارتان، سربلند باد پرچم همت و آزادگی تان، درود خدا بر عزم راسخ و بصیرت بی همتایتان که همیشه در لحظه‌ی نیاز،‌ صحنه رویارویی با بد دلان و بدخواهان را عرصه‌ی پیروزی حق میسازد و نمایشگاهی از عزت و عظمت می آراید.
و سپاسی از ژرفای دل و جان،‌ آفریننده‌ی هستی را که دست قدرت خود را در عزم و ایمان و بصیرت شما نمایان ساخت و در سی و یکمین سالروز تولد جمهوری اسلامی، نیرومندی و سرزندگی این نظام را که بر ایمان و اعتماد به نفس ملتی کهن تکیه زده است، بیش از همیشه به رُخ دشمنان کشید.
آیا سی و یک سال آزمون و خطای چند دولت متکبّر و زورگو کافی نیست که آنان را از خواب غفلت بیدار کند و بیهودگی تلاش برای سیطره بر ایران اسلامی را به آنان تفهیم نماید؟
آیا حضور دهها میلیون انسان بصیر و پُر انگیزه در جشن سی و یک سالگی انقلاب کافی نیست که معاندان و فریب خوردگان داخلی را که گاه ریاکارانه دَم از «مردم» میزنند، به خود آورد و راه و خواست مردم را که همان صراط مستقیم اسلام ناب محمدی صلّی الله علیه و آله و راه امام بزرگوار است، به آنان نشان دهد؟
دوستان و دشمنان ملت ایران بدانند که این ملت، راه خود را شناخته و تصمیم خود را گرفته است و برای رسیدن به قلّه‌ی پیشرفت و سعادت با تکیه به خدا و اعتماد به قدرتی که خداوند به او بخشیده است هر مانعی را از سر راه برخواهد داشت.کمک و توفیق الهی یار این ملت و دعای حضرت بقیه الله ارواحنا فداه پشتیبان آنان باد.
سیّد علی خامنه‌ای
22/بهمن/1388

و ملت ایستاده است

ملت ایران، ملت هوشمندى است؛ ملت هوشیارى است؛ تجربه کرده است. این قضایا مال امروز هم نیست برادران عزیز! عده‌اى از شماها به یاد دارید، جوانها هم بدانند؛ سى و یک سال است که این ماجرا بین دستگاه‌هاى استکبار و ملت ایران در جریان است. این قضایا مال امروز نیست؛ هم این تهدیدهایشان که همیشه ناکام مانده، هم تحریمهایشان، هم بدگوئى‌هایشان، هم تهمتهایشان. جمهورى اسلامى در فضاى بمباران تبلیغاتى، اینچنین توانسته به این پیشرفتها دست پیدا کند 

 

آنچه که مهم است، این است که ملت عزیز ما اتحاد خود را حفظ کنند، وحدت کلمه را حفظ کنند. این وحدت کلمه، خارى در چشم دشمنان است. سعیشان این است که وحدت کلمه‌ى ملت را به هم بزنند. به گمان من مهمترین هدف از حوادث دوران فتنه‌ى بعد از انتخابات - این چند ماه - این بود که بین آحاد ملت شکاف بیندازند؛ سعیشان این بود. میخواستند بین آحاد مردم شکاف بیندازند، و نتوانستند. امروز معلوم شده است که آن کسانى که در مقابل عظمت ملت ایران، در مقابل کار بزرگ ملت ایران در انتخابات ایستادند، آنها بخشى از ملت نیستند؛ افرادى هستند یا ضد انقلاب صریح، یا کسانى که بر اثر جهالت خود، بر اثر لجاجت خود، کار ضد انقلاب را میکنند؛ ربطى به توده‌ى مردم ندارند. توده‌ى مردم راه خود را ادامه میدهد؛ راه خدا را، راه اسلام را، راه جمهورى اسلامى را، راه پیاده کردن احکام الهى را، راه رسیدن به عزت و استقلال در پناه اسلام را. ملت حرکتش اینجورى است 

 

این ملت عظیم، این عظمت ملى، در جهت اسلام، براى خدا، در راه خدا، با هم متفقند؛ حرفشان یکى است، دلشان یکى است؛ ولو سلائق سیاسى‌شان ممکن است مختلف باشد. این وحدت را میخواهند به هم بزنند. و ملت ایستاده است. روز بیست و دوى بهمن ان‌شاءاللَّه به حول و قوه‌ى الهى ملت عزیز ایران نشان خواهد داد که چگونه با اتحاد خود، با وحدت کلمه‌ى خود، آنچنان مشتى به دهان همه‌ى مستکبرین، به آمریکا، به انگلیس، به صهیونیستها خواهد زد که باز هم مثل گذشته اینها را مبهوت کند.

 جمهورى اسلامى راه خودش را - راه عزت در سایه‌ى اسلام، امنیت در سایه‌ى اسلام، عدالت در سایه‌ى اسلام، مردم‌سالارى در سایه‌ى اسلام و برخاسته‌ى از اندیشه‌ى اسلامى - ادامه خواهد داد و بدون هیچ تردیدى، بدون هیچ سستى‌اى پیش خواهد رفت و نسلهاى آینده قضاوت خواهند کرد. و بدانید؛ جوانهاى امروز ما و نسلهاى بعد از اینها خواهند آمد، با تجربه‌ى عظیم انباشته‌ى در دل این ملت در مواجهه‌ى با استکبار، و راه قله‌ها را ادامه خواهند داد و به این قله‌ها هم خواهند رسید. ملت ایران، شایسته‌ى رسیدن به قله‌هاست. ملتى که هوشمند است، داراى ابتکار است، داراى ایمان است، وقتى این ملت آزادى ناشى از اسلام را که انقلاب به ما عطا کرده است، داشته باشد، اینچنین ملتى در سیر خود، در حرکت خود، هیچ جا متوقف نخواهد شد. ان‌شاءاللَّه این روز را شما جوانها خواهید دید. شما باید همت کنید. شما در بخش خودتان، و همه در بخشهاى خودشان، تلاش کنند، همت کنند 

 

مقام معظم رهبری

هر ملتی که درون خانه خود مورد هجوم قرار گیرد ذلیل خواهد شد

امیرالمؤمنین علی (ع) در خطبه ٣۴ نهج البلاغه خطاب به مردم کوفه  می فرمایند:«به خدا سوگند شما بد وسیله ای برای افروختن آتش جنگ هستید؛شما را فریب می دهند اما فریب دادن نمی دانید،سرزمین شما را پیاپی می گیرند و شما پروا ندارید.چشم دشمن برای حمله ی شما خواب ندارد،ولی شما در خواب غفلت به سر می برید.به خدا سوگند شکست برای کسانی است که دست از یاری یکدیگر می کشند.»

و در خطبه ٢۷ باز خطاب به مردم کوفه می فرمایند:« آگاه باشید! من شب و روز، پنهان وآشکار،شما را به مبارزه با شامیان دعوت کردم و گفتم پیش از آنکه آنها با شما بجنگند با آنان نبرد کنید.به خدا سوگند! هر ملتی که

درون خانه خود مورد هجوم قرار گیرد ذلیل خواهد شد.اما شما سستی به خرج دادید... به شما حمله می کنند،شما حمله نمی کنید؟! با شما می جنگند،شما نمی جنگید؟اینگونه معصیت خدا می شود و شما رضایت می دهید؟ وقتی در تابستان فرمان حرکت به سوی دشمن می دهم،می گوئید: هوا گرم است...و آنگاه که زمستان فرا رسد می گوئید:هوا خیلی سرد است بگذار سرما برود... خدا شما را بکشد که دل من از دست شما پرخون، وسینه ام از خشم شما مالامال است.»

وامروز در عصر غیبت، نائب بر حق علی و فرزندان علی، بارها و بارها ما را از حمله شامیانِ زمان آگاهی می دهد وما را به مبارزه با دشمن می خواند، چندین سال است که به ما هشدار می دهد با جنگ نرم مبارزه کنید.از جمله ایشان فرمودند: «وقتی انسان، تجهیز، صف‌آرایی، دهان‌های با حقد و غضب گشوده شده و دندان‌های با غیظ فشرده شده علیه انقلاب، امام خمینی و آرمان‌های نظام اسلامی را می بیند وجود این جنگ نرم را باور می کند هرچند ممکن است عده‌ای اینها را نبینند.» و در جایی دیگر فرمودند:«  امروز اولویت اصلی کشور مقابله با جنگ نرم دشمن که هدف آن ایجاد تردید، اختلاف و بدبینی میان آحاد مردم است و مهمترین راه‌های مقابله با این تهاجم حفظ و تقویت بصیرت، روحیه بسیجی، امید کامل به آینده و مراقبت جدی در تشخیص‌ها است.»اما ما هر روز به یک بهانه از مبارزه فرار می کنیم.یک روز بهانه تحصیل داریم( که البته اگر به معنای واقعی تحصیل همراه با تهذیب داشته باشیم،خود مبارزه است) ، روزی بهانه مشغله کاری و روز دیگر زن و فرزند و در پایان می گوئیم که پیر شده ایم و توان جنگ نداریم

وصیت نامه رهبر انقلاب در سال 42

روزنامه کیهان وصیتنامه رهبر معظم انقلاب در سال 1342 را به نقل از دفتر نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای منتشر کرده است.

متن این وصیت نامه زیبا، صمیمی و خواندنی  به شرح زیر است:

ازآنجا که ما در شرایط بحرانی و غیرعادی به سر می بردیم و هر لحظه ممکن بود خطری برای ما پیش بیاید، فردای آن روز نشستم و وصیت نامه خود را نوشتم. تا چند هفته پیش، از این وصیت نامه خبری نداشتم، لیکن آقاسیدجعفر آن را برایم آوردند و گفتند که پسرشان در لابلای کاغذهای قدیمی پیدا کرده است. این اصل وصیت نامه است که در بالای آن نوشته ام:

«وصیت نامه سیدعلی خامنه ای مرقومه لیله یکشنبه 27شوال 1382» (فروردین 1342 شمسی) یعنی فردا شب حادثه مدرسه فیضیه نوشته ام. متن وصیت نامه این است:

بسم الله الرحمن الرحیم
«عبدالله علی بن جوادالحسینی الخامنه ای غفرالله لهما یشهد ان لااله الاالله وحده لا شریک له و ان محمداً صلی الله علیه و آله عبده و رسوله و خاتم الانبیاء و ان ابن عمه علی بن ابیطالب علیه السلام وصیه سیدالاوصیاء و ان الاحد عشر من اولاده المعصومین صلوت الله علیهم الحسن و الحسین و علی و محمد و جعفر و موسی و علی و محمدو علی و الحسن و الحجه اوصیائه و خلفائه و امناءالله علی خلقه و ان الموت حق و المعاد حق و الصراط حق و الجنه و النار حق و ان کل ما جاء به النبی صلی الله علیه و آله حق. اللهم هذا ایمانی و هو ودیعتی عندک اسئلک ان تردها الی و تلقیها ایای یوم حاجتی الیها بفضلک و کرمک.

مهم ترین وصیت من آن است که دوستان و عزیزان و سروران من، کسانی که بهترین ساعات زندگی من با آنان و یاد آنان سپری شده است، مرا ببخشند و بحل کنند و این وظیفه را به عهده بگیرند که مرا از زیر بار حقوق الناس رها و آزاد نمایند. ممکن است خود من نتوانم از همه کسانی که ذکر سوءشان بر زبانم رفته و یا بدگوئیشان را از کسی شنیده ام، حلیت بطلبم. این کار مهم و ضروری را باید دوستان و رفقای من برای من انجام دهند.

دارایی مالی من در کم هیچ است، ولی کفاف قرض های مرا می دهد. تفصیل قروض خود را در صفحه جداگانه یادداشت می کنم که از فروش کتب مختصر و ناچیز من ادا شود. هر کسی هم که مدعی طلبی از من شود، هر چند اسمش در آن صفحه نباشد، قبول کنند و ادا نمایند،... پنج شش سال نماز هر چه زودتر ادا و مرا از رنج این دین الهی راحت کنند (البته یقیناً آن قدر مقروض نبودم، ولی احتیاط کردم. (مبلغی به عنوان رد مظالم بابت قروض جزئی از یاد رفته به فقرا بدهند.

از همه اعلام و مراجع و طلاب و دوست و آشناها و اقوام و منسوبین من استحلال شود. (چون آن روزها نق و نوق علیه آقایان در جلسات زیاد بود که چرا فلانی اقدام نکرده، فلانی چرا این حرف را زده و این مطلب را گفته است، لذا خواستم از آقایان اعلام و مراجع حلیت طلب کنند.)

و گمان می کنم بهترین راه این کار آن است که عین وصیت نامه مرا در مجلسی عمومی که آشنایان من باشند، قرائت کنند. پدر و مادرم که در مرگ من از همه بیشتر عزادار هستند، به مفاد حدیث شریف اذا بکیت علی شیء فابک علی الحسین، به یاد مصائب اجدادمان از من فراموش نخواهند کرد ان شاءالله تعالی.

گویا دیگر کاری ندارم. اللهم اجعل الموت اول راحتی و آخر مصیبتی و اغفرلی و ارحمنی بمحمد و آله الاطهار.
العبد علی الحسینی الخامنه ای

(حالا صورت قرض هایم را که در صفحه جداگانه ای نوشته ام برایتان می خوانم):
حدود 100تومان، مقدس زاده بزاز (مشهد)
کمتر از 30تومان، خیاط گنگ (مشهد) 2یا 3تومان، عرب خیاط(قم)
مطابق دفتر دین، آقا شیخ حسن بقال کوچه حجتیه (قم) چون مرتب با او سر و کار داشتیم و نمی دانستیم چقدر به او بدهکاریم (گویا چند تومانی
آقای شیخ حسن صانعی (قم) 32تومان تقریباً
حاج شیخ اکبر هاشمی رفسنجانی (قم) (بیشترین پولی را که من آن زمان مقروض بودم، به آقای هاشمی بود. چون وضعش نسبتاً خوب بود، از او قرض می کردیم.)
مطابق دفتر دین، آقای مروارید کتاب فروش (قم)
مطابق دفتر دین، آقای مصطفوی کتاب فروش (قم)
10 تومان آقای علی حجتی کرمانی
شاید 5تومان، محمد آقانانوا نزدیک منزل (مشهد)