بسیج

سال 1392 - حماسه سیاسی حماسه اقتصادی

بسیج

سال 1392 - حماسه سیاسی حماسه اقتصادی

در انتظار ظهور

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِیمِ
وَالْعَصْرِ [١٠٣:١]
قسم به عصر (نورانی رسول صلّی اللّه علیه و آله و سلّم یا دوران ظهور ولی عصر علیه السّلام).
﴿١﴾

إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِی خُسْرٍ [١٠٣:٢]
که انسان هم در خسارت و زیان است.
﴿٢﴾

إِلَّا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ [١٠٣:٣]
مگر آنان که ایمان آورده و نیکوکار شدند و به درستی و راستی و پایداری (در دین) یکدیگر را سفارش کردند.
﴿٣﴾
 
وَنُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ [٢٨:٥]
و ما اراده داشتیم که بر آن طایفه ضعیف و ذلیل کرده شده در آن سرزمین منّت گذارده و آنها را پیشوایان (خلق) قرار دهیم و وارث (ملک و جاه فرعونیان) گردانیم.

 

اگر ما معتقد به حکومت جهانی امام زمان هستیم و در انتظار ظهور او  

چه وظیفه ای داریم  

در زمان حکومت او جمعیت زمین نیاز به مدیریت و استفاده بهینه از منابع  دارد 

او چه حکومت و مدیرانی دارد که می توانند بسیار بهتر از وضعیت فعلی باشد 

آنچه مسلم است باید آماده بود و اگر می خواهیم از یاران او باشیم و از منتظران واقعی 

ضمن آشنایی با دولت کریمه او  

خود را آماده خدمت به او نماییم 

با توجه به شیوه های مدیریت در این بحث می خواهم تحقیق نماییم  که وظیفه ما چیست 

 

مدیریت در زمان ظهور امام زمان عج

السلام علیک یا صاحب التدبیر
«مدیریت» در معنای لغوی به معنای اداره کردن است و مدیریت امام(عج) یعنی اداره کردن هر آن‌چه شأن امام است و خداوند آن را برعهده او نهاده است. مدیریت در این معنا بسیار گسترده خواهد بود و با کمی تسامح، همه آثار «وجودی» و «شخصیتی» حضرت را دربرخواهد گرفت. اما مدیریت در معنای اصطلاحی به معنای سازمان‌دهی، هدایت و به کارگیری امکانات و نیروها براساس ارزش‌هایی معین برای رسیدن به هدفی مطلوب است. مقصود از مدیریت حضرت در این‌جا که برخاسته از تدبیر و فعل امام است، معنای اصطلاحی آن است. 

اهداف عالی حضرت ایجاد حکومت عدل توحیدی و جهانی است؛ حکومتی که انسان‌ها را از قید غل و زنجیرها برهاند و زمینه رشد و کمال آنها را فراهم سازد. این هدف وعده قطعی الهی است؛ «وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنکُمْ وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُم فِی الأَرْضِ کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِینَ مِن قَبْلِهِمْ وَلَیُمَکِّنَنَّ لَهُمْ دِینَهُمُ الَّذِی ارْتَضَی لَهُمْ» و خداوند هرگز از وعده خود تخلف نمی‌کند؛ «إنَّ اللهَ لا یُخْلِفُ الْمِیعَاد.»

این وعده قطعی الهی با دستان پرتوان حضرت ولی‌عصر(عج) تحقق پیدا خواهد کرد؛ «و الذی بعثنی بالحقّ نبیّاً لو لم یبق من الدنیا إلّا یوم واحد لطولّ الله ذلک الیوم حتّی یخرج فیه ولدی المهدی فینزل روح‌الله عیسی بن مریم فیصلّی خلفه و تشرق الأرض بنوره و یبلغ سلطانه المشرق و المغرب» و «الأئمّۀ من بعدی إثنا عشر، أوّلهم أنت یا علیّ و آخرهم القائم الذی یفتح ‌الله عزّوجلّ علی یدیه مشارق الأرض و مغاربها.»

ادامه مطلب ...

وصیت نامه

 شهید عباس بابایی در تنها وصیت نامه بجامانده از خود نوشته است:به خدا قسم من از شهدا و خانواده شهدا خجالت می کشم وصیت نامه بنویسم. حال سخنانم را در چند جمله انشاءالله خلاصه می کنم.

امیر سرلشکر عباس بابایی به سال 1329در شهرستان قزوین دیده به جهان گشود و در عید قربان سال 1366 ، در حالی که فرماندهی عملیات کل نیروی هوایی ارتش را بر عهده داشت ، حین انجام یک عملیات هوایی برون مرزی ، از ناحیه گردن مورد اصابت گلوله ضد هوایی قرار گرفت و شربت شهادت نوشید.آن چه می خوانید متن کامل تنها وصیت نامه بهجا مانده از این شهید عزیز است.

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
خدایا، خدایا، تو را به جان مهدی(عج) تا انقلاب مهدی(عج) خمینی را نگهدار.
به خدا قسم من از شهدا و خانواده شهدا خجالت می کشم وصیت نامه بنویسم. حال سخنانم را در چند جمله انشاءالله خلاصه می کنم.
خدایا مرگ مرا و فرزندان و همسرم را شهادت قرار بده.
خدایا همسر و فرزندانم را به تو می سپارم.
خدایا من در این دنیا چیزی ندارم، هرچه هست از آن توست.پدر و مادر عزیزم، ما خیلی به این انقلاب بدهکاریم.
عباس بابایی1361/4/22
ماه مبارک رمضان

شباهت اتفاقات

شخصیت امیر المومنین علی ع

در ارتباط با بیان شخصیت مولا علی ع زبان قاصر است و قلم ناتوان ..تا جاییکه حتی مسیحی ها و سنی مذهب ها و دانشمندان جهان نیز زبان به ستایش این ابر مرد تاریخ گشادند ...

علی ع مرد حکمت و علم و  فداکاری ها و از خود گذشتگی ها، تواضع و فروتنی ، ادب، مهربانی و عطوفت،  ضعیف پروری،  عدالت،  آزادگی و آزادیخواهی،احترام به انسان،ایثار،شجاعت،مروت و مردانگی نسبت به دشمن،  سخا و جود و کرم و....بود ..

علی ع یک انسان کامل بود که تمام خصلتهایش ..دوستیش و دشمنیش و تمام زندگیش در راه رضای پروردگار عالم بود ...حال باید دید چرا منافقان و دشمنان از علی ع میترسیدند و با او مخالفت می کردند ؟ ..پیغمبر گرامی اسلام خطاب به امیر مومنان فرمودند :: “یا علی! مومن تو را دشمن ندارد و منافق تو را دوست نمی دارد.”( نهج البلاغه، حکمت 42)

دشمنان و منافقان با شخص علی مخالف نبودند ..بلکه با اعتقادات علی ع مخالفت میکردند ....از شخص علی ع نمی ترسیدند بلکه از تفکرات الهی علی ع میترسیدند ..از فکر میترسیدند نه شخص....از عدالت و تقوا و سابقه و ایمان و عمل و خداشناسی و ..علی ع میترسیدند و مخالفت میکردند...علی ع در راه احیای اهداف الهی با هیچکسی تعارفی نداشت ...بقول استاد شهید مطهری :

 ((اگر شخصیت علی (ع)، امروز تحریف نمی شد و همچنان که بوده ارائه داده می شد، بسیاری از مدعیان دوستیش در ردیف دشمنانش قرار می گرفتند! علی(ع) در راه خدا از کسی ملاحظه نداشت بلکه اگر به کسی عنایت می ورزید و از کسی ملاحظه می کرد به خاطر خدا بود. قهرا این حالت، دشمن ساز است و روح های پر طمع و پر آرزو را رنجیده می کند و به درد می آورد. در میان اصحاب پیغمبر (ص) هیچ کس مانند علی(ع) دوستانی فداکار نداشت، همچنانکه هیچ کس مانند او دشمنانی این چنین جسور و خطرناک نداشت.))

دشمنان امام خامنه ای :

نمیخواهم بین شخصیت امام علی ع و رهبری عزیز مقایسه کنم  چونکه علی ع امام معصوم و انسانی بی نظیر بود که با کسی قابل مقایسه نیست .. فقط میخواهم شباهت اتفاقات زمان امام علی ع و زمان امام خامنه ای را مرور کنیم ......اگر دقیقا مقایسه کنید بین حرکات دشمنان و منافقان زمان علی ع و منافقان زمان حاضر خودتان به این نتیجه خواهید رسید که همان تفکرات شیطانی که با علی ع مخالفت کردند و باعث شهادت وی شدند ... الان نیز وجود دارند و علت مخالفت با رهبری نیز  ترس از افکار الهی سید علی خامنه ای است نه شخص او ..

دشمنان از تفکرات الهی این رهبر فرزانه و کم نظیر می ترسند و علت تمام این هجوم همه جانبه منافقان و دشمنان از داخل و خارج به این مرد بزرگ همین است ..یعنی ترس از فکر رهبری ..از سخنانش ..از افکار الهی و خصوصیات علی گونه اش...حال در این راه از آیات و روایات زیادی بصورت گزینشی استفاده میکنند و تفسیرهای مضحک و دلایل بچه گانه و استدلالهای فسیل شده و ..می آورند تا این جایگاه مهم الهی را یعنی جایگاه ولایت فقیه را کم رنگ و بی اهمیت کنند و از بین ببرند ...

اینهمه سایتهای اینترنتی و کانالهای ماهواره و کتاب و سخنرانی و ..بر علیه رهبری عزیز همین معنی را میدهد که آنان با افکار الهی مخالفند و می هراسند  نه شخص...

من دوستان جاهل زیادی را ملاقات کرده ام که به آقا امام زمان اعتقاد دارند و اما رهبری حکومت اسلامی را قبول ندارند ..یعنی همان راهی که دشمنان میروند..دوستان جاهل نیز میروند ..

علی(ع) دو طبقه را سخت دفع کرده است1 - منافقان زیرک. -2 زاهدان احمق.  همین دو درس، برای مدعیان تشییع او کافی است که چشم باز کنند و فریب منافقان را نخورند، تیزبین باشند و ظاهربینی را رها نمایند

همت مضاعف و کار مضاعف

امسال براى اینکه ما بتوانیم آنچه را که در این دعاى شریف به ما تعلیم داده شده است و وظیفه‌ى ماست، انجام بدهیم، براى اینکه بتوانیم بر طبق اقتضائات کشور و ظرفیتهاى کشور حرکت کنیم، احتیاج داریم به اینکه همت خودمان را چند برابر کنیم؛ کار را متراکم‌تر و پرتلاش‌تر کنیم. من امسال را به عنوان سال «همت مضاعف و کار مضاعف» نامگذارى میکنم. به امید اینکه در بخشهاى مختلف، بخشهاى اقتصادى، بخشهاى فرهنگى، بخشهاى سیاسى، بخشهاى عمرانى، بخشهاى اجتماعى، در همه‌ى عرصه‌ها، مسئولین کشور به همراه مردم عزیزمان بتوانند با گامهاى بلندتر، با همت بلندتر، با کار بیشتر و متراکم‌تر، راه‌هاى نرفته‌اى را بپیمایند و به هدفهاى بزرگ خود ان‌شاءاللَّه نزدیکتر شوند. ما به این همت مضاعف نیازمندیم. کشور به این کار مضاعف نیازمند است.

باید به خداى متعال توکل کنیم؛ از خداى متعال استمداد کنیم و بدانیم که زمینه براى کار، زیاد است. دشمنان، دشمن علم و ایمان جامعه‌ى ما هستند. علم و ایمان را به صورت مضاعف در میان خودمان باید تقویت کنیم. ان‌شاءاللَّه راه‌ها هموار خواهد شد؛ موانع، کوچک خواهد شد و کمک الهى و نصرت الهى، ملت ما و کشور ما و مسئولین ما را همراه و زیر سایه‌ى خود خواهد داشت.